Uygulamalı Dil Bilimi Araştırma Merkezi (UDAM) Yabancı Dil Olarak İngilizce Sınıflarında Heteronormatifliğin İrdelendiği Seminer Düzenlendi

Also available in: English

Eklenme Tarihi: 03 Mayıs 2017, Çarşamba, 12:51
Son düzenleme: 03 Mayıs 2017, Çarşamba, 16:00
Uygulamalı Dil Bilimi Araştırma Merkezi (UDAM) Yabancı Dil Olarak İngilizce Sınıflarında Heteronormatifliğin İrdelendiği Seminer Düzenlendi

Yakın Doğu Üniversitesi, Uygulamalı Dil Bilimi Araştırma Merkezi (UDAM), Lacivert Salonda, “Yabancı Dil olarak İngilizce Sınıflarında Heteronormatiflik” konulu seminer düzenledi.

Yakın Doğu Üniversitesi Basın ve Halkla ilişkiler Müdürlüğü’nden verilen bilgiye göre, “Yabancı Dil olarak İngilizce Sınıflarında Heteronormatiflik” konulu seminerde, konuşmacı Dr. Dimitris EVRİPİDOU tarafından sunulan “Yabancı Dil olarak İngilizce Sınıflarında Heteronormatiflik” konusu katılımcıların katkılarıyla irdelendiği belirtildi. Konferansta öncelikle heteronormatifliğin tanımı yapılarak, toplumun genelinde kabul gören ve farklılaşmalara izin vermeyen bakış açılarının sınıf ortamlarına olan etkileri tartışıldı. Özellikle yabancı dil öğrencilerinin, heteronormatif bakış açısıyla hazırlanan ders planları ve ders materyalleri arasında kendi kimliklerini saklamak durumunda kalabilecekleri savunularak, bu gibi durumların da dil öğrenmeye olumsuz etkilerinin ortaya konduğu belirtildi.

Uygulamalı Dil Bilimi Araştırma Merkezi (UDAM) Yabancı Dil Olarak İngilizce Sınıflarında Heteronormatifliğin İrdelendiği Seminer Düzenlendi

Dr. EVRİPİDOU ; ”Öğretmenlerinin Ders Hazırlarken ve Verirken, Farklı Aile Yapıları Ve Cinsel Kimliklerin Varlığını Göz Önünde Bulundurması Gerekir”

Yabancı dil öğretmenlerinin ders hazırlarken ve verirken, farklı aile yapıları ve cinsel kimliklerin varlığını göz önünde bulundurması gerektiğinin altını çizen Dr. EVRİPİDOU, kendilerini sosyal normların dışında tanımlayan öğrencilerin sınıf içerisinde öğretmenlerinden veya sınıf arkadaşlarından alacakları tepkilerden korkarak, gerçek kimliklerini yansıtamadıklarını ve dolayısıyla dil performanslarının da bu durumdan olumsuz etkilendiğini belirtti. Varolan ders materyallerinden alıntılar yaparak, katılımcılardan bu materyalleri heteronormların dışına çıkarak değiştirmelerini isteyen Dr. EVRİPİDOU, seminere katılan öğretmen adayları ve öğrencilerin bu sayede konuyla ilgili farkındalıklarının arttığının da altını çizdi.