YDÜ ile Athabasca Üniversitesi İşbirliğinde Global Vatandaşlar Yetiştirmeyi Hedefleyen Proje Hayata Geçirildi
Eklenme Tarihi: 03 Haziran 2016, 11:34
Son Güncelleme Tarihi: 27 Kasım 2020, 15:47
Yakın Doğu Üniversitesi ile Athabasca Üniversitesi İşbirliğinde Global Vatandaşlar Yetiştirmeyi Hedefleyen Proje Hayata Geçirildi

Yakın Doğu Üniversitesi Center Of Excellence ile Athabasca Üniversitesi İşbirliğinde Sosyal ve Değerler Eğitiminin Teknoloji Destekli Program ile Kazandırılması Projesi Hayata Geçti

Yakın Doğu Üniversitesi Center of Excellence bağlı Toplumsal Araştırma ve Geliştirme Merkezi ile Athabasca Üniversitesi NSERC/iCORE/Xerox/Markin Industrial Research Chair in Adaptivity and Personalization in Informatic, sosyal ve değerler eğitiminin teknoloji destekli program ile kazandırılması projesi kapsamında işbirliği başlattı.

Projenin işbirliği kapsamında Atatürk Eğitim Fakültesi öğretim üyeleri Doç. Dr. Zehra ALTINAY, Doç. Dr. Fahriye ALTINAY ve doktora öğrencisi Sabri SASİ, Elektrik Elektronik Mühendisliği öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Hüseyin HACI ve doktora öğrencisi Derviş KAYIMBAŞIOĞLU, Yakın Doğu İlkokulu İngilizce öğretmeni Aliye ÖZÇINAR, Ezgi EVRENER Yakın Doğu Üniversitesi proje ekibinde yer alırken, Athabasca Universitesinden Prof. KINSHUK ve Prof. Maiga CHANG projenin gerçekleştirilmesine destek verdi.

Yakın Doğu Üniversitesi Basın ve Halkla ilişkiler Müdürlüğü'nden yapılan açıklamada, Projenin amacının, sosyal ve değerler eğitimini okul öncesi dönemdeki çocuklara mobil öğrenme ve oyunlaştırma yoluyla kazandırmak ve barış eğitimi, değerler eğitimi sürecini tüm eğitim sisteminde yaygınlaştıracak bir model oluşturmak olduğu belirtildi.

1 Haziran Dünya Çocuk Günü kapsamında tanıtılan proje kapsamında, okul öncesi dönemden itibaren global vatandaşlar yetiştirmeyi hedefledikleri, tölerans ve empati eğitimi çerçevesinde çocukların çevreye ve etrafındaki kişilere duyarlı ve anlayışlı olabilme becerilerini geliştirmeye önem verdikleri, bu proje sürecinde oyunlaştırma ve teknoloji destekli öğrenme ortamı ile çocuklara ingilizce öğretiminde çevreye ve insanlara karşı empati ve tölerans yeteneğini de kazandırmaya çalıştıkları, çocukların mutlu ve olumlu bir öğrenme ortamında öğrenmeye motivasyonlarının daha yüksek olduğu belirtildi. Özellikle de engelli duyarlılığının da bu süreçte vurgulandığı açıklandı.

Proje sürecinde saptanan istatistik bulguların da raporlaştırılarak örnek bir modelin sunulacağı bildirildi.