Yakın Doğu Üniversitesi’nde ‘50 Mimarlık Fikri’ İsimli Mimarlık Sergisi Büyük İlgi Gördü
Eklenme Tarihi: 02 Haziran 2017, 10:17
Son Güncelleme Tarihi: 23 Kasım 2020, 15:12

Yakın Doğu Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, İç Mimarlık Bölümünde, ‘50 Mimarlık Fikri’ isimli öğrenci sergisi düzenlendi.

Yakın Doğu Üniversitesi Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü’nden verilen bilgiye göre, organizasyon, İç Mimarlık Kuramı dersi kapsamında toplam 140  İç Mimarlık öğrencisi ve ders sorumlusu Öğr. Gör. Hasan ALTAN ve Arş. Gör. Kıymet SAVAŞAN tarafından hazırlandığı belirtildi. Mimarlık Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Zihni TURKAN tarafından açılan  sergi,  açılış kokteylinin ardından  fakülte  öğrenci ,öğretim görevlileri ve davetlilerin izlenimlerine sunuldu.

Philip WILKINSON’un yazmış olduğu ‘‘50 Architecture Ideas You Really Need to Know’’ isimli kitabından esinlenildiği vurgulanan açıklamada , ‘‘Bir binanın ne zaman sadece bir bina, ne zaman sanat olduğunu kestirebilmek, çoğu zaman bakıp geçtiğimiz binaların ardında yatan birikim ve estetiğin farkına varıp bilindik sokakları bambaşka bir gözle yürümek ve mimari tercihlerimizin yüzyıllardır yaşam tercihlerimizle nasıl örtüştüğünü göstermek’’ düşüncesi esas alındı. Bu kapsamda öğrenciler Antik Yunan döneminden bugüne kadar gelen süreçte mimarinin kimlik, estetik, etik, sosyal ve kültürel bağlamda nasıl şekillendiği ve bu şekillerin oluşmasında geri planda yatan gerçek mimarlık fikir ve teorilerin mekana nasıl farklı boyutlar kazandırdığı, bir mimarın anlatım dili olan çizim, maket ve poster sunum teknikleri  ile gösterildiği belirtildi.

“Soyut Fikirlerin Biçime Nasıl Aktarıldığını Anlamak , Mimarlıkta Kuramı Anlamaktır”

Sergi kurucusu ve ders sorumlusu Öğr. Gör Hasan ALTAN, düzenlenen serginin yapılış amacının  İç Mimarlık Kuramı dersi öğrencilerine verilmesi hedeflenen bir eğitim olduğunu belirterek, soyut fikirlerin biçime nasıl aktarıldığını anlamanın aslında mimarlıkta kuramı anlamak olduğunu söyledi. Öğrencilerin sonraki yıllardaki çalışma süreçlerinde ortak proje üzerinde birlikte dayanışma disiplinlerinin geliştirmelerinde  katkıda bulunması amacı ile gruplar halinde çalıştırıldığını ve 50 farklı fikrin, dönem ve stiline ait en iyi örnek olan  ikonik yapıtların tasarım hikayelerinden çalışmalar ürettiklerini  vurguladı. Zaman ve zamanın koşulların gösterdiği değişime doğrudan maruz kalan mimariyi anlamanın da üretime zemin hazırlayan mimarlık kuramlarını öğrenmekten geldiğini belirterek, bunun için  iyi yöntemin tarihin usta mimarlarının eserlerini algılamaktan geldiğini anlattı. Altan, serginin öğrencilere kronolojik sürece farklı bir bakış açısı ile yeni vizyonlar kazandırmayı hedeflediğini söyleyerek sözlerini sonlandırdı.

İç Mimarlık Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Huriye GÜRDALLI da, bir dönem boyunca devam eden çalışmaların ürüne dönüşme heyecanını bölümde ve fakültede paylaşılmasının, öğrencilerin motivasyonunu ve aidiyetini arttırdığına dikkat çekerek emeği geçen ders yürütücüleri ve öğrencileri kutladı. Çalışmaların sergilenmesini destekleyen Dekan yardımcısı Doç. Dr. Zihni TURKAN'a teşekkür etti.

Mimarlık Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç Dr Zihni TURKAN da gerçekleştirilen araştırma ve  tasarımlarla ortaya çıkan ürünlerle sonlanan bir eğitim modelinin oldukça yorucu geçen bir sürecinin neticesindeki mutluluğu ve gururu, öğrencilerle birlikte paylaşarak yaşadıklarını belirtti ve Öğrt. Görv. Hasan ALTAN ile öğrencilerini kutladı. Gelecekteki çalışmaları için de öğrencilere
başarılar diledi.