Matematik Endişesine Bağlı Olarak Ders Çalışmama İsteksizliği Sınav Kaygısına Yol Açıyor…

Eklenme Tarihi: 26 Mayıs 2019, Pazar, 15:17
Son düzenleme: 26 Mayıs 2019, Pazar, 15:17

Matematik Endişesine Bağlı Olarak Ders Çalışmama İsteksizliği Sınav Kaygısına Yol Açıyor…

Yakın Doğu Üniversitesi Matematik Bölümü ve İlköğretim Matematik Öğretmeliği işbirliği ile “Matematik Kaygısı ve Matematik Ders Çalışma Yöntemleri” adlı panel gerçekleştirildi.

Yakın Doğu Üniversitesi Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü’nden verilen bilgiye göre, Yakın Doğu Üniversitesi Atatürk Kültür ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen panele, Yakın Doğu Üniversitesi öğretim elemanlarından Prof. Dr. Allaberen Ashyraliyev, Doç. Dr. Murat Tezer, Yrd. Doç. Dr. Meryem Gülyaz Cumhur, Dr. Hediye Sarıkaya Yetiş, Uz. Şeyma Bozkurt katılımıyla “Matematik Kaygısı’nın” önüne geçilmesi konusunda sunumlar yapıldı.

Panel başkanı İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Allaberen Ashyraliyev yaptığı açılış konuşmasında, Matematik bölümünün 2018 yılında gerçekleştirdiği uluslararası konferans hakkında öğrencilere bilgi vererek, yapılan akademik çalışmalar hakkında bilgiler aktardı.

Az Kaygı Matematik Öğreniminde ve Sınavında Yarar Sağlıyor…
Kaygının esas başarılı çocuklarda değil genelde başarma arzusu yüksek olan çocuklarda görüldüğünü kaydeden Doç. Dr. Murat Tezer de, Kaygının yüksek olması durumunda kaygıya bağlı olarak ders çalışmama isteksizliği oluştuğunu ve dolayısıyla sınavda başarısız olma tezini doğurduğunu söyledi.  Doç. Dr. Tezer, Çalışma isteğinin ortadan kalkması durumunda ise öğrencinin dersi yapamadığını ve yapamayacak duruma geldiğini ekledi.

Doç. Dr Tezer,  matematikte ders çalışma yöntemlerinden bahsederek, az kaygının matematik öğreniminde ve sınavında yararlı olduğunu fakat fazlasının matematik başarısı ve tutumunu ters yönde etkiliğini belirtti. Ayrıca, matematik dersindeki temel öğrenmenin sınıfta öğrenildiğini, not tutarak çalışmanın faydalı olduğunu, çocuğun öğrenim düzeyine göre uygun pekiştirenlerin kullanılmasının faydalarından bahsetti.

Yrd. Doç. Dr. Meryem Gülyaz Cumhur ise, 21. yy. üniversite öğrencilerinin matematik dersine ilişkin kaygılarını farklı boyutlardan ele alındığını söyledi. Yrd. Doç. Dr. Gülyaz,  Üniversite öğrencilerinin matematik kaygısını nasıl ifade ettikleri, bu kaygıdan kurtulmak için nasıl çözüm yollarına başvurdukları, matematik kaygısının azalması için matematik eğitimi-öğretiminin nasıl olması gerektiği ve matematik öğretim elemanlarından neler bekledikleri konusunda çok önemli açıklamalarda bulundu.

Matematik Sınav Kaygısı ve Kaygıyla Başa Çıkma Yolları…
Matematik Bölümü öğretim elemanlarından Dr. Hediye Sarıkaya Yetiş’de, “Matematik Sınav Kaygısı ve Kaygıyla Başa Çıkma Yolları” adlı konuşmasında dört ana konu başlığına değinerek “Matematik Kaygısı nedir?, Belirtileri nelerdir?, Nedenleri Nelerdir ve Nasıl başa çıkılabilir?” sorularını öğrencilere sorarken bu soruların cevaplarını katılımcıların dikkatlerini çekerek cevaplandırdı ve yaşamdan örnekler verdi.

Panelde, Uz. Şeyma Bozkurt, “Matematiğe Karşı Tutum Oluşturmada Bireyin Çevresi ve Çevresindeki İnsanların Önemli Etken Olduklarını” söyleyerek, matematik kaygısı yüksek ebeveynleri olan çocukların matematiği öğrenmede zorluk yaşadıklarını dile getirdi.