KKTC’nin Yerli Otomobili GÜNSEL’in Logosu, Şık Tasarımı ve Zengin Hikayesi ile Dikkat Çekiyor
Eklenme Tarihi: 03 Ocak 2022, 16:23


Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin yerli otomobili GÜNSEL, ilk modeli B9 ile Lefkoşa’da test sürüşlerine devam ediyor. Binlerce sürüşü yapılan GÜNSEL B9, sağladığı sessiz ve konforlu sürüşle dikkat çekerken, kullanıcılarının aracın performansının yanı sıra en çok beğenisini çeken yönlerinden biri ise özgün logosu.

GÜNSEL B9 gibi KKTC’de tasarlanan GÜNSEL logosu, Yakın Doğu Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Dekan Yardımcısı ve GÜNSEL Sanat Müzesi Müdürü Doç. Dr. Erdoğan Ergün’ün imzasını taşıyor. GÜNSEL logosu, siyah, beyaz ve krom renklerinin uyumu ile oldukça sade bir görünüme sahip olsa da üzerindeki her bir detayın taşıdığı anlam, bir bütün oluşturarak zengin bir hikayeyi de içinde gizliyor.

Logo, GÜNSEL’i kurarak, markaya soyadını veren Günsel Ailesi’nden, markanın faaliyet gösterdiği elektrikli otomobil sektöründen ve Kıbrıs’tan izler taşıyor. GÜNSEL’in ilk modeli B9’un güçlü dış hatlarına ilham veren Kıbrıs’ın simge canlılarından “muflon”un gücü, GÜNSEL logosunun sert dış hatlarında da kendisini gösteriyor. Logoyu muflonun sert hatları ile saran kalkan formu, bir arada tutmayı ve koruyuculuğu ile anneyi sembolize ediyor. Kalkanın içerisinde yer alan “g” harfi ise aileye soyadını veren babayı ve ailenin uğurlu rakamı 9’u simgeliyor. Ortadaki 3 elektrik devresi ise ailenin 3 kardeşini ve GÜNSEL’in sadece elektrikli otomobiller üreteceğini ifade ediyor.

Logosu, GÜNSEL’in kişiliğini yansıtıyor…
Doç. Dr. Erdoğan Ergün logo tasarımını, bilgi birikimlerini ve deneyimleri biçimlendirip somutlaştırarak “özel bir dünya” kurma çabası olarak tanımlayarak; “Bir marka, gücünü; kullanıcılarına algılayacağı, kabulleneceği ve beğeneceği bir form sunabilme kabiliyetinden alır” diyor. GÜNSEL’in, dünyanın en önemli sektörlerinden biri olan otomotivde Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ni temsil ederek, ülkenin ve faaliyet gösterdiği sektörün geleceğine yön verme iddiasından aldığı gücün büyüklüğüne vurgu yapan Dr. Erdoğan Ergün, bu gücü, “en çok görülen eseri” olarak tanımladığı GÜNSEL logosuna da yansıtabildiği için mutlu olduğunu söylüyor.