YDÜ Mimarlık’tan Ulusal İç Mimarlık Sempozyumuna İki Bildiri
Eklenme Tarihi: 21 Aralık 2015, 11:32
Son Güncelleme Tarihi: 04 Aralık 2020, 13:55

Yakın Doğu Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Türkiyede gerçekleştirilen iki önemli kongrede başarıyla temsil edildi.

Yakın Doğu Üniversitesi, Lefkoşa (Near East University, Nicosia) Basın ve Halkla İlişkiler Dairesi Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada; geçtiğimiz aylarda İstanbul'da gerçekleştirilen ‘’Mekan Tasarımında Disiplinlerarası Yaklaşımlar’’ temalı Ulusal İç Mimarlık Sempozyumuna; YDÜMimarlık Fakültesi, İç Mimarlık Bölümü Öğretim Görevlisi Şefika Karaderi Özsoy "Psikolojik Unsurların, Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının İç Mekan Tasarımına Etkisi" başlıklı bildirisi ile katılmıştır. Şefika Karaderi Özsoy; sempozyuma ilişkin şu açıklamayı yaptı: "Mimarlık ve İç Mimarlık , bağımsız bir şekilde değil de alanlarına yakın farklı disiplinlerle bütünleşip varolan mesleklerdir. Buna bağlı oluşan disiplinlerarası etkileşim, mimari ve iç mimarinin temelini oluşturmaktadır. Bu disiplinler arasında, şehir ve bölge planlama, peyzaj, inşaat, makine, elektrik, elektronik, sosyoloji, psikoloji, felsefe, tekstil, resim, heykel, grafik, seramik ve  güzel sanatların tüm disiplinleri yer almaktadır. Sunduğum bildiri; tüm bu disiplinlerin varlığından yola çıkılarak oluşturulan bir çalışma idi. Bildiride; tasarımdaki verimliliği en iyi bir şekilde ortaya çıkarmak için, tüm bu disiplinlerin gerekliliği ve iç mimari ile ilişkisi, gerek mesleki olarak, gerekse  akademik olarak vurgulanmıştır."

YDÜ Mimarlık Fakültesinin ikinci temsiliyeti ise I. Uluslararası Mühendislik Mimarlık ve Tasarım Kongresi’nde gerçekleşti. Kocaeli’nde düzenlenen kongreye Mimarlık Fakültesi öğretim görevlisi Y.mimar Çimen Özburak, “Ekolojik Yapı Sertifika Kriterlerinin Okul Öncesi Eğitim Merkezleri Bağlamında İncelenmesi ve KKTC için Yerel Kriterler Listesi Oluşturulması”isimli bildiriyle katıldı. Çimen Özburak, sunduğu bildirisine ilişkin şunları söyledi: Çimen Özburak: "Günümüzde yaşanan çevresel sorunlar, mimariyle olan ilişkisi ve bu sorunlanların çocukların kullandıkları eğitim yapıları üzerindeki etkilerine dikkat çekilen bildiride, çocuklara verilecek doğru çevre bilinci ile nasıl çözümler üretilebileceğine değinilmiştir. Kongre sonrasında konu ile ilgili geleceğe yönelik ortak çalışmalar yapmak isteyen akademisyenlerin yaklaşımı ve katkı sağlamak için paylaşılan görüşler oldukça yararlı olmuştur.Teşviklerinden dolayı dekanımıza, desteklerinden dolayı da üniversitemize teşekkür ederim."

Haberin Videosu