Yakın Doğu Üniversitesi Pazarlama Bölümünün Konuğu Gazeteci Yazar Hasan ÇAKMAK ile Kültürün Pazarlama Üzerindeki Etkisi Tartışıldı

Eklenme Tarihi: 23 April 2017, Sunday, 11:45
Son düzenleme: 23 April 2017, Sunday, 11:45
Yakın Doğu Üniversitesi Pazarlama Bölümünün Konuğu Gazeteci Yazar Hasan ÇAKMAK ile Kültürün Pazarlama Üzerindeki Etkisi Tartışıldı

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Pazarlama bölümü yarı zamanlı öğretim görevlisi Ahmet HAMDİ’nin daveti üzerine, ülkemizde ve uluslararası alanda birçok araştırma kitabı yayınlanan gazeteci yazar sn. Hasan ÇAKMAK İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Pazarlama bölümünün konuğu oldu..

Yakın Doğu Üniversitesi Basın ve Halkla ilişkiler Müdürlüğü’ne açıklamalarda bulunan Öğr. Gör. Ahmet HAMDİ, “konumuz kültür başlığı altında gerçekleştirilen ve esas amacı Pazarlama Yönetimi ve Uluslararası Pazarlama Yönetimi dersi alan öğrencilere ‘bir yazar gözüyle kültür’ ün ne anlam ifade ettiğini atlamak oldu” dedi.

Sohbet toplantısı niteliğindeki derste kültürün doğuşu, kültürün ne anlam ifade ettiği, Kıbrıs Kültürünün nasıl ortaya çıktığı, Kıbrıslı Türk ve Rumlarla birlikte diğer etnik kültürlerinde Kıbrıs kültürüne olan etkilerini inceleme fırsatı doğdu. Kıbrıs Türk Kültürü’nün yanı sıra Anadolu kültürünün özellikleri de derste incelendi.

Yakın Doğu Üniversitesi Pazarlama Bölümünün Konuğu Gazeteci Yazar Hasan ÇAKMAK ile Kültürün Pazarlama Üzerindeki Etkisi Tartışıldı

“Kültür Kavramı Pazarlama Üzerinde Etkin Rol Oynuyor”

Kültürün aslında sadece bir kelime den ibaret olmadığı ve hayatımızın ta kendisini kapsayan, geniş bir kavram olduğuna dikkat çekildi. Hayatımızın tüm kesimini kapsayan ve insanoğlu var olduğu sürece var olacak olan kültür kavramının pazarlama üzerinde ne kadar etkin olduğu ve pazara nasıl yön verdiğinin önemi de öğrencilerle paylaşıldı.

HAMDİ;”Toplantı sonunda çıkan sonuçta ise kültürün etkilerine bağlı olarak pazarın şekillenmesinde sosyal ve demografik yapının önemi bir kez daha vurgulandı.Bununla birlikte Pazar içerisinde üretileni satmak mı, yoksa satılanı üretmek mi sorusuna kültür kavramı ile daha net cevap bulma şansının ortaya çıkışı tespit edildi”dedi.

Gazeteci yazar Hasan ÇAKMAK Yakın Doğu ailesine kendilerini davet edip bu toplantı sayesinde kültür kavramına az da olsa bölüm öğrencileri aracılığıyla katkı koyma fırsatı yaratıldığı için teşekkür etti. Öğr. Gör. Ahmet HAMDİ ise, pazara satılacak olanı üretmenin temel yolunun, pazarın sosyal kültürel yapısının iyice anlamaktan geçtiğinin de altının çizildiğini belirterek, Gazeteci Yazar Hasan ÇAKMAK’a Pazarlama yönetimi ve Uluslararası Pazarlama yönetimi dersi alan öğrencilerin Kıbrıs Türk kültürüne sahip çıkma adına verdikleri ipuçlarından ötürü teşekkür etti.