Yakın Doğu Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü “Kurumsal İnsan Kaynakları Yönetimi” Paneli Gerçekleştirdi
Eklenme Tarihi: 12 Aralık 2017, 13:07
Son Güncelleme Tarihi: 27 Kasım 2020, 09:47

Yakın Doğu Üniversitesi İletişim Fakültesi  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü tarafından  6. Uluslararası Medya Çalıştayı kapsamında Turuncu Amfi’de düzenlenen “Kurumsal İnsan Kaynakları Yönetimi” konulu panele Ramadan Cemil İşletmeleri Genel Kordinatörü Ramadan Cemil Debbağ ve Ramadan Cemil İşletmeleri Kurumsal İletişim ve İnsan Kaynakları Yöneticisi Yeşim Özenirler Alagöz konuşmacı olarak katılarak işletme hakkında öğrencilere bilgi verdi. İşletme 100’den fazla marka ile işbirliği içerisinde olan,  kurumsallaşma adına ciddi adımlar atan firmanın insan kaynakları ve sosyal medya hesapları  paylaşıldı.

Yakın Doğu Üniversitesi Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü’nden verilen bilgiye göre, Kurumsal İletişim ve İnsan Kaynakları Yöneticisi Yeşim Özenirler Alagöz sunumunda ilk önce işletme’nin tarihçesinden bahsederken, neden bu etkinlikte yer aldıklarını ve amaçlarını açıkladığı belirtildi.

Yeşim Özenirler Alagöz; “Kuzey Kıbrıs’ta, Özel Sektörde De Kariyer Sahibi Olmak Mümkün”
Alagöz, Kuzey Kıbrıs’ta çalışma hayatına katılacak üniversite öğrencilerine şirketimizin insan kaynakları vizyonunu aktarmak, Kuzey Kıbrıs’ta, özel sektörde de kariyer sahibi olmanın mümkün olduğunu anlatmak ve insan kaynakları dersi kapsamında öğrenmiş olduklarınızı özel sektör çalışma hayatında bizim nasıl deneyimlediğimizi paylaşmaktır. Alagöz insan kaynakları odağında üç ayrı konuya da değindi. İlk önce, işe alım süreçleri ve aşamaları konusunu firma özelinde aktarark, işe alım gerekliliği ile karşılaşıldığında önceliği kendi bünyesinde çalışan kişilere verdiğini özellikle ve hassasiyetle vurguladı. Ardından Ramadan Cemil Akademisinde çalışanların eğitim sürecinde uzman kişilerce eğitildiğini anlattı.. Sunumunda son olarak performans ve yetenek yönetimi konusuna değinildi.

Ramadan Cemil Debbağ; “İnsan Kitlesinin Firmada Çalışması Ve Bunlar Arasındaki İşbirliği Süreci İnsan Kaynakları Departmanı Olmadan Mümkün Değil”
Panalde Ramadan Cemil Debbağ, genel olarak firmanın insan kaynakları birimine bakış açısını ve insan kaynakları biriminin kurumsallaşma sürecindeki önemine vurgu yaparak sözlerine başladı. Üç farklı jenerasyondan insan kitlesinin firmada çalışmasının ve bunlar arasındaki işbirliği sürecinin insan kaynakları departmanı olmadan pek de mümkün olmayacağını dile getirdi. Firmaya yeni giren çalışanlara uygulanan oryantasyon programlarının ve sabah kahvesi toplantılarının, kişilerin işe adaptasyonunu sağlamak adına önemine değinen Debbağ, insan unsuruna firma olarak verdikleri önemi ve nedenlerini açıkladı.

Nuran Öze; “Amacımız, Reel İş Yaşamında  Firmalar Tarafından Uygulanış Şekillerini Teoriyle Pekiştirmek”
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölüm Başkanı Nuran Öze bu paneli organize etme sebebini dile getirerek; “Bu panelde gerçekleşecek anlatım ve tartışmalarla öğrencilerimizin İnsan Kaynakları dersi kapsamında işlenen işe alım, işe yerleştirme, performans yönetimi, iş değerlemesi, personelin eğitim ihtiyaçları ve bu ihtiyaçların giderilme yollarının reel iş yaşamında  firmalar tarafından uygulanış şekillerinin teoriyle pekiştirilerek anlamaları hedeflenmiştir”

Sunumların ardından soru cevap şeklinde devam eden etkinlikte, iş yerinde monotonluk, personel devir hızı ve bunun önemi, performans değerlendirmesi kriterleri ve bunun çalışma pratiklerine yansıması gibi konular firmanın kendi uygulamalarından verdiği örneklerle tartışıldı.

İletişim Fakültesi Dekan Vekili Doç. Dr. Gökçe Keçeci ve Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Başkanı Yrd. Doç. Dr. Nuran Öze tarafından teşekkür sertifikası takdimi sonrası anı fotoğrafı ile etkinlik sonlandı.