Yakın Doğu Üniversitesi İletişim Fakültesi, Görsel İletişim ve Tasarım Bölümü’nde ‘Yaratıcı Belgesel’ Başlıklı Eğitim Serisi Düzenlendi…

Eklenme Tarihi: 16 Nisan 2018, Pazartesi, 15:35
Son düzenleme: 16 Nisan 2018, Pazartesi, 15:35

Yakın Doğu Üniversitesi İletişim Fakültesi, Görsel İletişim ve Tasarım Bölümü’nde ‘Yaratıcı Belgesel’ Başlıklı Eğitim Serisi Düzenlendi…

Yakın Doğu Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Görsel İletişim ve Tasarım Bölümü tarafından film gösterimi ve üç gün süren atölye çalışmasını kapsayan eğitim serisi gerçekleştirildi.

Yakın Doğu Üniversitesi Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü’nden verilen bilgiye göre, düzenlenen eğitim serisinde belgesel, film yönetmenliği ve birçok film festivalinde dereceye giren belgeselleriyle tanınan Su Baloğlu tarafından ‘Yaratıcı Belgesel’ başlıklı atölye çalışması yapıldı.

İletişim Fakültesi öğrencileri ve akademisyenlerin katılımıyla gerçekleştirilen atölyede Su Baloğlu, belgesel filmin yapım aşamaları ile belgesel filmde yeni yaklaşımların nasıl geliştirilebileceği konusunda kendi deneyimlerini paylaştı. Atölyenin ikinci günü, Su Baloğlu ile Merve Bozcu’nun yönetmenliğini üstlendiği, iki genç kadın yönetmenin deneyimlerini ve Türk Sineması’ndaki kadın yönetmenlerin tecrübelerini aktardığı “Onun Filmi” adlı belgesel film gösterimi ile devam etti. Gösterim sonrasında yönetmenlerin, kendi deneyimlerini paylaştıkları bir söyleşi gerçekleştirildi. Etkinliğin son gününde ise yönetmen Merve Bozcu tarafından ‘Dijital Reklam’ konulu bir atölye gerçekleştirildi. Atölyede, öğrencilere dijital reklam filmi örnekleri sunularak bu sektörün gelişimi ve işleyişi hakkında temel bilgiler verildi.

Görsel İletişim ve Tasarım Bölümü ve iletişim fakültesi öğrencilerinin yoğun ilgi gösterdiği atölyenin ardından yönetmen Merve Bozcu gerçekleştirdiği atölye çalışmsıyla ilgili bilgiler verdi.

Yakın Doğu Üniversitesi İletişim Fakültesi, Görsel İletişim ve Tasarım Bölümü’nde ‘Yaratıcı Belgesel’ Başlıklı Eğitim Serisi Düzenlendi…

Dijital Medya Üzerinde Konuşuldu
Bozucu, öğrencilerle ‘dijital reklam nedir, dijital reklam ajansları ne iş yapar’ gibi konular üzerine yoğunlaştıklarını ve öğrencilerin de yoğun ilgi göstermesi nedeniyle keyifli bir atölye çalışması yaptıklarını belirtti. Bozcu “dijital mecraların yükselişi, zaman ve para olarak dijital dünyanın avantajlarını konuşurken, bir yandan da dijital dünyanın kontrolünün TV’ye nazaran daha zor oluşu konusunda güzel bir sohbet gerçekleştirdik. Yakın Doğu Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencilerinin, her yönüyle bu konuyu merak ediyor olması ve atölyeye içten katılımları için ayrıca onlara teşekkür etmek isterim” dedi.

Teorik Bilgilerin Pratikle Pekiştirilmesine Özen Veriliyor
Yakın Doğu Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekan Vekili ve Görsel iletişim Tasarım Bölümü Başkanı Doç. Dr. Gökçe Keçeci ise, eğitim ve öğretimin bir bütün olduğuna vurgu yaparak, öğrencilerin teorik bilgileri ile pratik bilgilerini pekiştirebileceği bu tür etkinliklere özellikle önem verdiklerini belirtti. Doç. Dr. Keçeci, sektördeki paydaşlarıyla düzenledikleri bu tür etkinliklerin, öğrencilerin medya ve iletişim alanındaki yenilikleri daha iyi takip edebilmelerini sağladığını söyledi. Doç. Dr. Gökçe Keçeci ayrıca, iletişim fakültelerinin medya ve iletişim sektörüyle birlikte hareket etmesinin, hem öğrencilerin gelişimine, hem de sektörün gelişmine katkıda bulunacağının altını çizdi.

Düşünceleriniz veya Sorularınız