Yakın Doğu Üniversitesi Birmingham Üniversitesi’nde Temsil Edildi…
Eklenme Tarihi: 02 Ekim 2018, 15:41
Son Güncelleme Tarihi: 27 Kasım 2020, 13:42

Yakın Doğu Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölüm Başkanı Doç. Dr. Engin Baysen, İngiltere’de bulunan Birmingham Üniversitesi’nde Avrupa Öğrenme ve Öğretim Araştırmaları Derneği (EARLI) tarafından düzenlenen “SIG 9 Phenomenography and Variation Theory Conference”a katılarak Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ni temsil etti.

Yakın Doğu Üniversitesi Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü'nden verilen bilgiye göre, Doç. Dr. Engin Baysen katıldığı grup konferansında, sınıflarda soru sorma ve cevaplama süreçlerine ilişkin bekleme süresinin Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki durumunu içeren "Bekleme Süresine Fenomenografik Bir Bakış" konulu çalışmayı sundu.

Doç. Dr. Baysen, beş farklı kıtadan gelen bilim uzmanlarının dikkatini çeken çalışmasında, 1970’lerde ortaya atılan ve günümüzde de tartışılmaya devam edilen öğretmenlerin soru sorma ve cevaplama süreçlerine ilişkin bekleme süresi olgusunun Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki durumunu ortaya çıkardı.


Öğretmenler Bekleme Süresini Üst Düzeyde Kullanıyor…
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki sınıf öğretmenleriyle yaptığı mülakatlar sonucunda öğretmenlerin bekleme süresini dünya genelinin aksine daha üst düzeyde kullandıklarını aktaran Doç. Dr. Baysen, öğretmenlerin ilköğretim programını hedeflerine ulaştıran, uygun ve çağdaş sınıf ortamlarını oluşturabilecek becerilere sahip olduklarını ortaya koydu.

Dünyada yapılan çalışmalarda Bekleme Süresinin ortalama 0,9 saniye olduğunu ortaya çıktığını belirten Doç. Dr. Baysen, yaptığı araştırmada öğretmenlerin, dünya ortalamalarının üstünde bir süre bekleyebildiklerini ve Öğrenen Toplum, Öğrenci Otonom ve Öğrenci Merkezli çağdaş sınıf ortamlarına ulaşabildiklerini kaydetti.

Öğretmenlerin Bekleme Süresinin iki farklı grupta toplanabildiğini anlatan Doç. Dr. Baysen, “Birinci çeşit Bekleme Süresi, öğretmenin soru sorduğu an ile herhangi bir öğrencinin bu soruya cevap vermesine kadar geçen süredir. İkinci çeşit Bekleme Süresi ise öğrencinin cevap verdikten sonra öğretmenin cevap veren öğrencinin kendi sorusuna ek yapması, fikrini değiştirmesi gibi düzenleme durumları ile başka bir öğrencinin cevap veren öğrenciye müdahale etmesi durumlarını oluşturan bekleme süresidir” dedi.