Yakın Doğu Üniversitesi Öğretim Üyelerinin Makaleleri “The Social Sciences” Dergisinde
Eklenme Tarihi: 12 Ocak 2017, 09:34
Son Güncelleme Tarihi: 25 Kasım 2020, 15:44
Yakın Doğu Üniversitesi Öğretim Üyelerinin Makaleleri “The Social Sciences” Dergisinde

Yakın Doğu Üniversitesi Öğretim Üyeleri Yrd. Doç. Dr. Mustafa YENİASIR ve Yrd. Doç. Dr. Burak GÖKBULUT’un, birlikte yayınlamış oldukları In Terms of Principles of Children’s Literature, the Novel Entitled “Children of the Green Island (Çocuk Edebiyatının Temel İlkeleri Açısından “Yeşil Ada’nın Çocukları” Romanına Bir Bakış) isimli makaleleri Scopus, World Agri. Database, ASCI-ACR gibi uluslararası indekslerce taranan The Social Sciences dergisinde yayınlandı.

Yakın Doğu Üniversitesi Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğünden yapılan açıklamada, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe Öğretmenliği Bölümü öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Mustafa YENİASIR ve Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Burak GÖKBULUT, makalede Kıbrıslı Türk yazar Havva Tekin’in “Yeşil Ada’nın Çocukları” isimli ödüllü kitabını çocuk edebiyatının temel nitelikleri açısından değerlendirdikleri bildirildi.

YENİASIR ve GÖKBULUT makalede, özetle şunları söylediler:

“Yeşil Ada’nın Çocukları”, çocuk edebiyatının temel ilkeleri dikkate alınarak yazılan, eserin kapağında belirtildiği üzere birçok çocuk gelişim uzmanı ve öğretmen tarafından beğenilen değerli bir romandır. Evrensel bir değer olan sevgi ve dostluk gibi konuların işlendiği eserde okuyucu, 1974-1975 yıllarında Kıbrıs’ta yaşananları iki çocuğun gözünden öğrenmektedir. Bu açıdan da eser, belgesel bir roman özelliği taşımakta ve çocukların kısmen de olsa tarih bilinci kazanmalarına katkı sağlamaktadır. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde, belgesel nitelikte özellikleri bulunan ve ödül alan ilk çocuk romanı olma özelliğini taşıyan eserin, ismi de dikkat çekicidir. Kıbrıs farklı kesimler tarafından “Yeşil Ada” olarak nitelendirilmektedir. Esere ismini veren “Yeşil Ada” sözcükleri ve bazı sayfalarda bulunan zeytin dalı resimleri, aynı zamanda barışı ve sevgiyi güçlendirici bir unsur olarak değerlendirilmelidir.

Çocuğun anadilini kullanması ve geliştirmesi açısından romana bakıldığında, dilin akıcı, cümle ve paragrafların birbiriyle uyumlu olduğunu söyleyebiliriz. Bununla birlikte kullanılan sözcüklerin de 10-13 yaşları arasındaki çocukların sözcük dağarcığı için uygun olduğu görüyoruz.

Eserde anlatılanları çocuklar, rahatlıkla anlamakta ve anlamlandırmaktadır. Romanda anlatılan olaylar, yaşanılan gerçeklerle doğrudan ilgilidir. Eserde çocukları yanlış yönlendirecek gerçeküstü durumlar bulunmamaktadır. Çocuk, romanda kendi yaşantısından izler bulacağı için kitabı severek okuyacaktır.

Türkçenin doğru kullanılmasına sürekli vurgu yapan eğitimcilerimiz, çocukların anadil gelişimine önemli bir katkı sağlayan, evrensel duygu ve düşünceleri işleyen, öğrencilerin tarih bilincinin şekillenmesine yardımcı olan bu romanı rahatlıkla kullanabilirler.”