Yakın Doğu Üniversitesi Uygulamalı Dilbilimi Araştırma Merkezi’nin “Köprüler Kurmak” Projesi İkinci Yılını Başarıyla Tamamladı
Eklenme Tarihi: 25 Mayıs 2017, 11:54
Son Güncelleme Tarihi: 02 Aralık 2020, 09:27

Yakın Doğu Üniversitesi Uygulamalı Dilbilimi Araştırma Merkezi’nin (UDAM), “Köprüler Kurmak: Farklı Gruplara İngilizce Öğretimi” (Building Bridges: Teaching English to Diverse Groups) başlıklı projesi, 2016-17 Bahar döneminin sonlanmasıyla ikinci yılını başarıyla tamamadı.

Yakın Doğu Üniversitesi Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü'nden verilen bilgiye göre, Lacivert Salon’da, Yakın Doğu Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği son sınıf öğrencileri bir yıllık öğrentmenlik deneyimlerini aynı bölümde öğrenim görmekte olan arkadaşlarıyla paylaştıları belirtildi..

Bu yıl proje kapsamında Yakın Doğu Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu ve Kıbrıs Türk Çocuk Esirgeme Kurumu işbirliği ile yapıldığını aktaran İngilizce Öğretmenliği Bölüm Başkan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Çise ÇAVUŞOĞLU,  dört yıllık programlarında yer alan öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında öğretmen adaylarına benzersiz bir uygulama fırsatı sunulurken, topluma da alanlarında faydalı olabilecek etkinlikler gerçekleştirdiklerini vurguladı.

Sınıf yönetimi ve yabancı dil öğretimi tekniklerini gerçek sınıflarda deneme fırsatı bulduklarını aktaran öğretmek adayları ise, dinleyicilerden gelen sorular doğrultusunda iki farklı gruba ders vermenin zorluklarını ve bu zorluklarla nasıl başa çıktıklarını da gelecek dönemlerde aynı projede yer alacak olan arkadaşlarıyla paylaştılar.

Panelde konuşmacı olarak yer alanlar İngilizce Öğretmenliği Bölümü son sınıf öğrencileri; Naziyet ORALMAN, Nersin Y. BİRKAYA, Semra KARAALİ, Erol AKCAN, Hüseyin ŞANILER, Esra EMRE ve Gözdenur BATMANGÜZEL,  Köprüler Kurmak Projesi'nde yer aldıkları süre boyunca yaşadıkları deneyimlerini arkadaşlarıyla paylaştılar. Özellikle öğretmenlik deneyimleriyle ilgili konuşan öğrenciler, küçük çocuklara ders verirken sınıf yönetiminin zorluklarına değindiler. Bir sonraki dönem öğretmenlik uygulaması dersini alacak olan öğrenci arkaşlarına, pratikte kullanabilecekleri tavsiyeler ve örneklerde bulunarak; çocuklarla ödül-ceza sisteminin dikkatli kullanılması gerektiğini, ödül sözü verildiğinde tutulması gerektiğini ancak sürekli ödül verildiğinde de çocukların beklenti içerisine girdiğini ve bunun da sıkıntılar yarattığının altını çizdiler. Panel sonunda katılımcı öğretmen adaylarına proje ekibi tarafından serfikaları takdim edildi.