Kahvaltı Yapan Çocuklar Daha Sağlıklı ve Okulda Daha Başarılı

Eklenme Tarihi: 06 Ekim 2018, Cumartesi, 22:08
Son düzenleme: 07 Ekim 2018, Pazar, 22:13

Kahvaltı Yapan Çocuklar Daha Sağlıklı ve Okulda Daha Başarılı

Yakın Doğu Üniversitesi Hastanesi Beslenme ve Diyetetik Merkezi Diyetisyeni Banu Özbingül Arslansoyu, Okul Çocukları için Sağlıklı ve Yeterli Kahvaltı Önerileri ile Kahvaltı Yapma Zorluğu Yaşayan Çocuklara Yönelik Alternatif Beslenme Önerilerinde Bulundu.  “Kahvaltı Yapmayan Çocuğunuzu Kahvaltı Yapmaya Zorlamak Doğru Değildir.” Diyen Banu Özbingül Arslansoyu, Çocukları Kahvaltı Yapmaya Teşvik Etmek İçin Kahvaltı Alışverişinin Çocukla Birlikte Yapılabileceğini, Süt İçmesi için Sıradan Bir Bardak Yerine, Sevdiği Çizgi Film Kahramanlarının Yer Aldığı Bardakların Çocuk için Daha Cazip Gelebileceğini Belirtti.

Çocuklar Okul Çağı Döneminde Besin Öğelerine Daha Çok İhtiyaç Duyuyor
Sağlıklı beslenmenin yaşamın her döneminde olduğu gibi okul çağı döneminde de büyük önem taşıdığını söyleyen Diyetisyen Banu Özbingül Arslansoyu, hızlı büyüme ve gelişme nedeni ile çocukların besin öğelerine olan ihtiyacının diğer dönemlere oranla okul çağı döneminde daha fazla olduğunu belirtti.  Çocukluk döneminde kazanılacak beslenme alışkanlıklarının yaşam boyu sürdüğünü söyleyen Diyetisyen Banu Özbingül Arslansoyu, okul çağı dönemde edinilen yanlış beslenme alışkanlıklarının kalp hastalıkları, yüksek tansiyon ve şişmanlık gibi hastalıklar için temel risk faktörü oluşturduğunu belirtti.

Kahvaltı Yapan Çocuklar Daha Sağlıklı ve Daha Başarılı
Çocukların beslenmesinde kahvaltının büyük önem taşıdığını kaydeden Diyetisyen Banu Özbingül Arslansoyu, konu ile ilgli şunları söyledi: “Yapılan araştırmalarda kahvaltı yapan çocukların sınıf içerisindeki başarılarının daha yüksek ve kavrama yeteneklerinin daha iyi olduğu görülmüştür.  Bu çocuklar aynı zamanda problem çözme gibi konularda da daha başarılıdırlar ve beslenme bozukluklarından oluşan hastalıklara daha az yakalanıp, kilo kontrolünü daha iyi sağlayabilmektedirler.”

Çocuklar Anne ve Babayı Rol Model Alıyor
Her sabah kahvaltı yapmayan çocuğu kahvaltı yapmaya zorlamanın doğru olmadığını söyleyen Diyetisyen Banu Özbingül Arslansoyu, çocuklara kahvaltı alışkanlığını kazandırmak için zorlamak yerine, önce neden kahvaltı yapmak istemediğinin sebebinin öğrenmek gerektiğini belirtti.  Kahvaltı yapmayı reddediyorsa sorunun çocuktan ziyade ebeveyninden kaynaklanabileceğine de dikkat çeken Diyetisyen Banu Özbingül Arslansoyu, çocukların ebeveynlerini rol model aldıklarını belirtti. Ebeveynlerin çocuklarına kahvaltı yapmak için ısrar edebilmesi için mutlaka kendilerinin de kahvaltı yapması gerektiğini hatırlatan Diyetisyen Banu Özbingül Arslansoyu şunları söyledi: “Eğer çocuğunuzun düzenli kahvaltı yapmasını istiyorsanız, ona önce siz rol model olmalısınız.  Çocuğunuz kahvaltı yapmayı reddediyorsa sorun her sabah aynı şeyleri sofraya koymanızdan ya da sofraya koyduğunuz besinlerin onun ilgisini çekmemesinden de kaynaklanıyor olabilir.”

Diyetisyen Banu Özbingül Arslansoyu; “Kahvaltıyı Eğlenceli Hale Getirin.”
Çocukları kahvaltıya teşvik etmek için önce birlikte kahvaltı alışverişine çıkılabileceğini söyleyen Diyetisyen Banu Özbingül Arslansoyu, çocuğun ne yiyeceğinin ötesinde, yiyeceği besinlerin nasıl eğlenceli hale getirilebileceğinin daha önemli olduğunu ifade ederek açıklamalarına devam etti;   “Sütünü sıradan bir bardak yerine, sevdiği çizgi film kahramanlarının olduğu bardaklarda içmek ona daha cazip gelebilir ya da kahvaltısını bitirdikten sonra üzerinde aynı çizgi film kahramanlarının yer aldığı peçete ile ağzını silecek olmak, onu kahvaltısını bitirmeye teşvik edebilir.  Hayal gücünüzü kullanarak onunla beraber besinleri keyif veren görüntüye kavuşturabilirsiniz.  Örneğin yumurta sarısından güneş, bir dal maydanozdan ağaç, çeşitli kurabiye kalıplarından omletler, küçük domates ve zeytin dilimlerinden yapacağınız uğur böcekleri gibi.”

Beynin En Önemli Enerji Kaynağı: Besin
Beyin gelişiminin anne karnında başladığını, bu gelişimin yetişkin çağı boyunca devam ettiğini belirten Diyetisyen Banu Özbingül Arslansoyu, en hızlı gelişimin ise yaşamın ilk birkaç yılı içerisinde gerçekleştiğini söyledi.  Beynin en önemli enerji kaynağının besin olduğunu, kahvaltı sofrasında bulundurulacak süt, peynir ve yumurtanın çocukların büyüme ve gelişmesinde büyük öneme sahip kaliteli proteinler içeren besinler olduğuna dikkat çeken Diyetisyen Banu Özbingül Arslansoyu, yumurta sarısı ve kısıtlı zamanların kurtarıcısı yulafta bulunan ve B grubu vitaminlerinden olan kolinin, beyin gelişimi açısından önemli bir besin öğesi olduğunu, ceviz, badem gibi yağlı tohumlarda ve yeşil yapraklı sebzelerde bulunan omega 3 yağ asitlerinin ise çocuklarda bilişsel fonksiyonlar açısından büyük önem taşıdığını söyledi.

Kahvaltı menüleri ile ilgili bilgiler de veren Diyetisyen Banu Özbingül Arslansoyu alternatif kahvaltı menülerinden de bahsetti.

Alternatif Kahvaltı Menüleri;

Menü 1:  Taze sıkılmış meyve suyu,  çavdar ekmeğinde peynirli tost,  tahin pekmez

Menü 2:  Süt ve yulaf ezmesi, ceviz yavrulu kayısı

Menü 3:  Büyüten ballı süt, peynirli gözleme, salatalık

Menü 4:  Süt, ballı krep, dev yeşil biber, minik domatesler

Menü 5:  Taze sıkılmış meyve suyu, çavdar ekmeği, omlet, pekmez, salatalık

Menü 6:  Büyüten ballı süt, tam buğday ekmeği, menemen, salatalık

Menü 7: Taze sıkılmış meyve suyu, çavdar ekmeği, çabuk büyüten yumurta, tahin  pekmez, minik domatesler

Menü 8:  Tarhana çorbası, dev yeşil biber, minik domatesler

Düşünceleriniz veya Sorularınız