Zorunlu dersler |
Ders İçeriği |
Kredi |
ELT 601 Seminer |
Bu derste, öğrenciler ilerdeki doktora çalışmalarında odaklanmayı planladıkları belirli konular üzerinde çalışır. Ayrıca ders, öğrencilerin doktora çalışmalarının ön çalışmalarını yapmalarını sağlar. |
0 |
ELT 699 Tez |
TEZ |
0 |
Seçmeli dersler |
Ders İçeriği |
|
ELT 602 İngiliz Dili Eğitiminde Güncel Konular |
Dil eğitimi, teknik ve metotlardan farklı araştırma alanlarına, ilgili alanlardaki önerilerden farklı araştırma sonuçlarına kadar çok geniş bir alanı kapsar. Bu ders, söz konusu alanda en temel ve işlevsel kısımları ele alarak, çoklu görüş açılarını ve bu konularla alakalı eleştirisel yaklaşımları geliştirmeyi hedefler. |
3 |
ELT 603 İngiliz Dili Öğretmenliği Eğitimine Yaklaşımlar |
Dil eğitimi ile ilgili birçok yaklaşım bu alanda kullanılmış ve bunların her biri dil öğretimine farklı şekillerde katkı sağlamıştır. Sonuç olarak, dil öğretmenleri profesyonel yaşamlarında bu yaklaşımları inceler ve uygulamaya koyarlar. Bu metotların ne zaman ve nasıl kullanılacağının farkındalığı, yöntemsel ve bilimsel bir eğitim sonucunda geliştirilen öğretim becerilerine bağlıdır. Bu ders dil eğitiminde kullanılan yaklaşımlardaki gelişmeleri yeniden incelemeyi ve bunların dil öğretmeni eğitimi sürecine dahil edilmesini amaçlar. Aynı zamanda bu yaklaşımlardaki ana konuları araştırır ve tartışır. |
3 |
ELT 604 İngiliz Dili Eğitimi Öğretim Programı |
İzlence (müfredat), bir öğretim programının detaylarının toplamı olarak tanımlanabilir. İzlencenin oluşturulması esas olarak istek ve ihtiyaçların araştırılması, ihtiyaçlar doğrultusunda amaçların oluşturulması, izlenceye dâhil olan her dersin içeriğinin yapılandırılması, en uygun öğretim metot ve materyallerinin saptanması, ölçme ve değerlendirme konularında karar verilmesi ve izlencenin bir bütün olarak yararlılığının değerlendirilmesini içeren sistemli bir yönteme dayanır. Bu ders, İngilizce dil öğretim izlencesinin oluşturulmasındaki bütün bu konuları ve etkenleri yeniden gözden geçirmeyi hedefler. |
3 |
Elt 605 Toplumdilbilim |
Genel olarak dilin toplumsal boyutu ile ilgilenen toplumdilbilimi, toplumsal ve kültürel etkenlere bağlı dil ve dilbilimsel davranışları inceleyen bir bilim dalı olarak tanımlanabilir. Bu dersin amacı toplumdilbilimsel değişkenlerin oluşturduğu dil sorunları üzerinde yoğunlaşmaktır. Öğrencilerin bu değişkenleri, yaptıkları çalışmaların gerekliliklerine uygun olarak tekrar değerlendirmeleri beklenir. |
3 |
Elt 606 İngiliz Dili Eğitiminde Program Değerlendirme |
Dil eğitiminde program değerlendirme, dil programlarının zayıf ve güçlü yanlarını belirlemede önemli olan analiz ve tanılama işlemlerinin temelini oluşturduğu için çok önemlidir. Değerlendirme, veri toplama, çözümleme, yorumlama ve sunumdaki en sistematik süreç olarak kabul edilebilir. Araştırmacıların ve yöneticilerin ihtiyaçlarını karşılamayı hedefleyen farklı değerlendirme yöntemleri mevcuttur. Bu dersi alan öğrenciler, değerlendirme sürecinde esas olarak kullanılan değerlendirme türleri, yöntem ve tekniklerini incelerler. |
3 |
ELT 607 İngiliz Dili Eğitiminde Öğretim Tasarlama |
Bu dersin amacı İngiliz dili eğitiminde eğitim/öğretim materyalleri tasarımı alanında teori ve uygulamayı araştırıp, etkili olabilecek modelleri tasarlamaktır. Bu ders ayni zamanda İngiliz dilini öğrenenlerin temel ihtiyaçları ile ilgili öğretim metot ve ilkeleri üzerinde de duracaktır. Öğrencilerin, öğretim tasarımı bilimi alanında ilgili güncel araştırma, uygulama ve kullanımları araştırarak, konu üzerinde çalışmaları beklenir. |
3 |
ELT 608 Edimbilim ve Söylem Analizi |
Bu ders öğrencilere, edimbilimini sadece dil kullanımı sonucunda üretilmiş bir ürünü inceleyen bir alan olarak görmeyerek, dilin kullanılış/üretiliş işlemini ve dili kullananlar/üretenleri inceleyen bir bilim dalı olarak anlamalarına yardımcı olmayı amaçlar. Öğrenciler, toplum şartları çerçevesinde belirlenen insan iletişiminde dilin nasıl kullanıldığını araştırmaya yönlendirilirler. Bu ders ayni zamanda öğrencileri, alakalı unsurların tanımı, tarzların özellikleri, söz eylemler ve naziklik olgusu gibi söylem tanıtım türleri ile tanıştırır. Öğrencilere yazılı ve konuşma metinlerini analiz etme, özelliklerini keşfetme ve yukarıda bahsedilen tanımları ayrıştırma fırsatını verir. |
3 |
ELT 609 Eylem Araştırması |
Bu dersin amacı öğrencileri eylem araştırması yönteminin temel ilke ve gereklilikleri konusunda bilgilendirmektir. Eylem araştırması sınıf içi araştırmalarla benzerlik göstermekte ve genel olarak belirli öğretim gereç ve tekniklerinin gözlemlenmesi ile yapısal bir biçimde uygulanmasına dayanmaktadır. Bu dersi tamamlayan öğrencilerin eylem araştırmasının gerçekleştirilebilmesi için gerekli olan araştırma becerilerini kazanmaları ve geliştirmeleri beklenmektedir. |
3 |
ELT 610 İngiliz Dili Eğitiminde İstatistiksel Yöntemler |
İstatistiksel yöntemler, birçok akademik alanda yapılan nicel çalışmalarda kullanılmaktadır. İngiliz dili eğitiminde de, toplanan verilerin değerlendirilmesinde istatistiksel analiz gerektiren birçok araştırma deseni vardır. Deneysel veya yarı-deneysel araştırmalar yapmayı hedefleyen öğrenciler, verileri incelemek ve sonuçların anlamını okuyucularına açıklayabilmek için bazı istatistiksel yöntemlerden yaralanmak durumundadırlar. Araştırma verilerinin incelenebileceği birkaç bilgisayar programı bulunmaktadır. Bunlardan en önemlisi SPSS’dir. Bu derste öğrenciler, bu istatistiksel bilgisayar programının özellikleri ve temel bilgileriyle tanışırlar ve gerçek araştırma verilerini kullanarak bu program üzerinde Pratik yaparlar. Genel olarak bu ders öğrencilere, akademik çalışmaları sırasında gerek duyacakları bütün istatistiksel işlemlerle Pratik yapmak şansı verir. |
3 |
ELT 611Psikodilbilim |
Psikodilbilim zihnin dili algılama, işleme ve üretme sürecini inceler. Bu ders dilin ediniminde temel olarak kabul edilen psikolojik süreç ve yöntemleri araştırır. Ayrıca düşünce, bilgi ve dilin yapısal özelliklerinin, dilin üretimi ve kavranmasıyla olan ilişkisini sorgular. Dil ediniminin psikolojik etkileri gözden geçirilir. Bu dersin sonunda öğrenciler psikodilbilim alanındaki mevcut araştırmaları derinlemesine inceleyerek, bu konuda bilgi sahibi olacaklardır. |
3 |
ELT 612 Yabancı Dil Eğitimi ve Eğitimsel Dilbilim |
Eğitimsel dilbilim genel dilbilim kuramlarının, eğitim kuram ve uygulamaları çerçevesinde İngiliz dili öğrenimine uygulanmasına odaklanır. Dilbilimin eğitim ortamlarına taşınması daha etkili ve başarılı dil öğretimi ortamları yaratılmasına yardımcı olmuştur. Bu dersi alan öğrenciler, yabancı dil eğitimi ortamlarında eğitimsel dilbiliminin ilke, yöntem ve araçlarını inceleyecektirler. |
3 |
ELT 613 Yabancı Dil Öğretiminde Öğretmen Gelişimi |
Dil öğretiminde öğretmen gelişimi devam eden bir süreç ve uygulamadır. Öğretmen gelişimi kişisel bilgi gelişimi, dil ve kişisel öğretme becerilerinin gelişimi ve yaşam boyu öğrenmeyi gerektirir. Bilgi ve becerilerini geliştirmeyi ön planda tutan öğretmenler, diğer meslektaşlarına göre öğretim uygulamalarında daha başarılı olurlar. İngiliz dili eğitimi konusunda kendini geliştirmeyi hedefleyen öğretmenlerin dil gelişim teknikleri, materyal hazırlama, dil testi ve program değerlendirme, araştırma teknikleri, müfredat ilkeleri veya program tasarımı gibi çeşitli konularla ilgili olmaları gerekmektedir. |
3 |
ELT 614 Yabancı Dil Öğretimi ve Öğrenimindeki Sorunlar |
Bu dersin amacı öğrencilere, dil öğretim ve öğrenimi süresince ortaya çıkacak olan sorunlara nasıl yaklaşıp teşhis koyacaklarını ve inisiyatiflerini kullanıp sorunları nasıl çözeceklerini göstermektir. |
3 |
ELT 615 Yabancı Dil Öğretiminde Son Gelişmeler |
Bu dersin içeriğini yabancı dil öğretiminde son yıllarda ortaya çıkan gelişmeler oluşturur. Bu dersi alan öğrenciler yabancı dil öğretimindeki son gelişmeleri ve bu gelişmelere yol açan etkenleri inceleme fırsatı bulur. Akademik alanlardaki gelişmeler süreklilik arz eder, kaçınılmazdır ve katılımcıların ihtiyaçları doğrultusunda farklı şekillerde kimi zaman hızlı kimi zaman yavaş devam eder. |
3 |
ELT 616 Dil Öğretiminde Yenilikçi Yaklaşımlar |
Son yıllarda öğrencilerin ihtiyaçlarına bağlı olarak değişik yaklaşımlar ortaya çıkmıştır. Yapılandırmacı ve ilişkisel yaklaşım teorilerinin tetiklediği bu yeni eğitim modeli dil öğretiminde de yeni yaklaşımların ve metotların oluşmasına olanak vermiştir. Bu derste öğrenciler dil öğrenimi ve öğretimindeki yeni eğilimler ve yaklaşımlar doğrultusunda bu yeni eğitim modeliyle ilgili olarak yapılan araştırmaları incelerler. |
3 |
ELT 617 İnternetle Öğretim |
İnternet bilgiyi yaşamın gerçeklerine uyarlamak konusunda en önemli araçlardan biridir. Aynı zamanda eğitim ve araştırma konusunda da en büyük kaynaklardan biri olarak kabul edilmelidir. Bu dersi alan öğrenciler internetin sağladığı olanakları ve öğretime katkısını inceleme fırsatı bulurlar. |
3 |
ELT 618 Edebiyat ve Yabancı Dil Öğretimi |
Bu dersin temel amacı, öğrencileri dil öğretimi ile edebiyatı birleştirmenin olası yolları ile tanıştırmaktır. Bu dersi alan öğrenciler, edebiyatın dil öğretiminde kullanılması konusunda yapılan araştırmaları incelemeye yönelirler. Öğrencilere kısa öykü, şiir, Tiyatro ve romanların dil öğrenimindeki kullanımlarını keşfetme ve gözlemleme fırsatı verilir. |
3 |
ELT 619 İngiliz Dili Eğitiminde Materyal Değerlendirme ve Geliştirme |
Öğretim materyalleri dil programlarının ihtiyaçları ve hedefleri doğrultusunda hazırlanıp kullanılmaktadır. Dil sınıflarında kusursuzca işleyen malzemeleri tasarlamak ve üretmek çok zorlu bir süreç olabilir. Ancak, öğretim materyallerinin güçlü ve zayıf taraflarını bulup onları buna göre geliştirmek tamamen mümkündür. Bu ders öğrencileri materyallerin değerlendirilmesi, adaptasyonu ve geliştirilmesi ile ilgili işlemler ve gereklilikler hakkında bilgi sahibi yapmayı amaçlamaktadır. |
3 |